
Poniżej przedstawiamy harmonogram dyżurów Radcy prawnego i specjalisty ds. społecznych, dyżurujących w naszym lokalu w ramach realizacji zadania publicznego pn. „Punkt Informacji Osób z Niepełnosprawnością”:
📍 Porady odbywają się w siedzibie Stowarzyszenia DFI przy ul. Ruskiej 62-63 we Wrocławiu.
📅 Harmonogram dyżurów poradnictwa prawnego:
- 5 maja (wtorek) – 16:15 do 18:15
- 8 maja (czwartek) – 16:00 do 18:00
- 13 maja (wtorek) – 16:15 do 18:15
- 15 maja (czwartek) – 15:30 do 17:30
- 20 maja (wtorek) – 16:15 do 18:15
- 22 maja (czwartek) – 15:30 do 17:30
- 27 maja (wtorek) – 16:15 do 18:15
- 29 maja (czwartek) – 15:30 do 17:30
- 3 czerwca (wtorek) – 16:15 do 18:15
📅 Harmonogram dyżurów poradnictwa obywatelskiego:
- 8 maja (czwartek) – 14:00 do 18:00
- 13 maja (wtorek) – 10:00 do 14:00
- 15 maja (czwartek) – 14:00 do 18:00
- 20 maja (wtorek) – 10:00 do 14:00
- 22 maja (czwartek) – 14:00 – 18:00
- 27 maja (wtorek) – 10:00 – 14:00
- 29 maja (czwartek) – 14:00 do 18:00
- 3 czerwca (wtorek) – 10:00 do 14:00
Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu dyżurów z przyczyn niezależnych od jego działalności. Aktualne informacje, będą każdorazowo publikowane na stronie internetowej lub profilu Facebook.
🔹 Przykładowy zakres udzielanych porad obywatelskich:
- informowanie o przysługujących prawach i obowiązkach,
- pomoc w sporządzaniu pism, odwołań, wniosków (np. o rozłożenie długu na raty, wnioski do ZUS),
- wsparcie w sprawach rentowych, emerytalnych, mieszkaniowych i pracowniczych,
- pomoc przy wnioskach o mieszkanie socjalne, wypowiedzeniu umowy o pracę z winy pracodawcy itp.,
- doradztwo w zakresie ulg i uprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (np. karta parkingowa, dofinansowania).
- wsparcie w sprawach sądowych i konsumenckich (np. pismo o zwolnienie z kosztów sądowych, ustanowienie adwokata, etc.)
🔹 Przykładowy zakres udzielanych porad prawnych:
- pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów prawnych i społecznych,
- informacje o świadczeniach, zasiłkach, wsparciu materialnym (w tym pomoc w obsłudze Systemu Obsługi Wsparcia – SOW),
- pomoc w kontaktach z urzędami i instytucjami publicznymi,
- wsparcie w sytuacjach kryzysowych: zadłużenie, eksmisje, przemoc domowa.
Jak skorzystać z porady?
🗓️ Wymagana jest wcześniejsza rejestracja!
📱 Telefon: 514 002 926 lub SMS
📧 E-mail: poradnictwo@dfi.org.pl

Zadanie publiczne „Punkt Informacji Osób z Niepełnosprawnościami” współfinansowany jest
ze środków Gminy Wrocław. www.wroclaw.pl